Můžeme si vyprávět krásné příběhy a hrát hry, i když čelíme katastrofě?
Autorská inscenace Cécile Da Costa.
Můžeme si vyprávět krásné příběhy a hrát hry, i když čelíme katastrofě?
Je těžké si představit budoucnost. Modely, paradigmata selhávají.
Vysvětlím vám, co se děje.
Podíváme se společně do budoucnosti.
Potřebuji, abyste poslouchali.
Potřebuji sama pochopit, jaké jsou vyhlídky a čemu čelíme.
Potřebuji to pochopit, abych to mohla vysvětlit své dceři.
Čelíme možnému kolapsu naší společnosti? Nebo dokonce civilizace?
Zastaví tento kolaps naši budoucnost? Nebo otevře nekonečné množství dalších?
Má chobotnice zelené oči?
Jsem takovou matkou, jakou chci být?
Může robot vyprávět příběh?
Můžu připravit svoji dceru na neznámo?
Jakou barvu mám radši? Modrou nebo růžovou?
Tak pojďme začít od začátku, z ničeho, z bodu nula.
Pojďme to zkusit a hrát si znovu a znovu a znovu…
Ve své autorské inscenaci francouzská performerka a tanečnice Cécile Da Costa společně s Lukášem Karáskem odpovídají na otázky její devítileté dcery Thelmy, které mohou být dětsky naivní i překvapivě vážné.
Rodinná inscenace je vhodná pro děti od osmi let.
Herna po představení
My, dospělí a rodiče, všichni známe tu nepříjemnou situaci, kdy musíme udělat naléhavou práci, poslat důležité e-maily, zatímco děti vyžadují naši pozornost. Když každý z nás potřebuje vyjádřit své vlastní priority a pocity, kde je rovnováha?
Pojďte si užít chvíli se svými dětmi plnou her a pohybu, která se bude odehrávat v atmosféře a scénografii inscenace Zero etc.. Dáme vám i vašim dětem možnost vyjádřit se a objevit základní principy pohybového divadla.
Délka: 20 minut
Lektoři: Cécile Da Costa, Lukáš Karásek a Thelma Anouk Da Costa
Premiéra: 26. února 2022
Délka: 40 minut
Tvůrce, performerka, choreografka: Cécile Da Costa
Performer, choreograf: Lukáš Karásek
Performerka: Thelma Anouk
Dramaturgie, zvukový design: Ondřej Holba
Hudba: Martin Janíček
Scénografie: Dragan Stojčevski
Světelný design: Jiří Šmirk
Kostýmy: Dorota Krátká
Projekce: Dominik Žižka
Fotograf: Vojtěch Brtnický
Producent: ProFitArt
Koproducent: Tanec Praha z.ú. / PONEC – divadlo pro tanec
Partneři: Cirqueon, Uhelný mlýn
Za podpory: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR
Účinkují: Cécile Da Costa, Lukáš Karásek, Thelma Anouk Da Costa
Recenze
„Da Costa využívá notoricky známé situace, kdy jsou rodiče nuceni reagovat na neustálé dotazy svých čím dál chytřejších ratolestí, a rozehrává na jevišti banální komiku, která ale nepostrádá kouzlo. (…) Inscenace je ve jménu zamýšlené orientace na nejistou budoucnost lidstva prezentována ve futuristickém stylu. Prostá scéna, světlé barvy, jednoduché kostýmy, které neexhibují, ale přesně plní svou úlohu. Hudební doprovod, který je na scéně přítomen a tvoří zvuk naživo, funguje znamenitě, je natolik vnořen do celého dění, že je až nemožné vybavit si ho samostatně. Konečně je také jednou možné takovou formu doprovodu nazvat hudbou. (…) Zero etc. je rozhodně více „etc.“ než „zero“, a to co do kvality i obsahu. Představení není dle všeho primárně určeno dětskému divákovi, ale je pro něj nejen velmi srozumitelné a přístupné, nýbrž dokonce zábavné. Nová inscenace Cécile Da Costa by se tak mohla stát celkem výjimečným počinem na scéně současného tance a být pro školou povinné publikum otevřenou bránou k performance art.“
Michaela Kessler, Opera plus, 4. března 2022
„Na téma apokalyptické vize vytvořili umělci prostor pro souběh mnoha významů, pro stékání nejednoznačnosti s realitou a dospělá přesvědčení nechali narazit na dětskou bezprostřednost. (…) Čtyřicetiminutové představení o apokalypse vytvořilo mnoho vlastních představ, spustilo asociativní proud „co kdyby“ a nespokojilo se s nedostatkem odpovědí na „proč“. Dílo, atakující primární centra lidského pudu sebezáchovy, tvůrci zarámovali do realistické situace, kterou by bylo možné volně nazvat konference o možných koncích a jak se na ně připravit, nebo nácvik na přednášku, současně ale také jako výsek z rodinného života v mezní situaci, která však s ohledem na dítě svou krajnost popírá (nebo aspoň předstírá, že není tak hraniční). (…) Zkušená choreografka a charismatická performerka Cécile Da Costa vytrvale držela přesná gesta a promptně přecházela mezi rolemi, včetně autenticky pojaté mateřské souhry s vlastní dcerou.“
Hana Strejčková, Taneční aktuality, 17. března 2022